AnjaKingdon 2021-05-30 13:24:32

Seriestart 2021 - hvilke regler gjelder ved kampgjennomføring?

Nasjonalt befinner vi oss nå på trinn to i Regjeringens gjenåpningsplan. Det betyr ytterligere lettelser, først og fremst for barn og unge. NFF Oslo har publisert terminlistene og barnefotballen er først ut med kamper – vi starter opp med kamper i uke 22.

VIKTIG - kamper kan kun gjennomføres med lag fra samme kommune. Det er først på trinn tre at Regjeringen åpner for at barn og unge under 20 år kan delta i konkurranser og på arrangementer på vers av kommunegrensene.

På denne siden registreres en samlet oversikt over hvilke endringer lagene og publikum må forholde seg til for kamper denne sesongen.

Deltakerne skal alltid forholde seg til:

  • Syke personer skal holde seg hjemme
  • God hånd- og hostehygiene og forsterket renhold
  • Holde minst en meters avstand og redusere kontakt mellom personer utenfor kampen også ved reise til og fra.

FOR LAGENE:

Hjemmelagets ansvar 

  • Alle på banen skal registreres med navn, telefonnummer og tidspunkt. 
  • Hjemmelaget ved kampvert, er ansvarlig for å ha oversikt over publikum med kontaktinfo.  
  • Det skal informeres om hvorfor det føres lister. 
  • Alle besøkende må registreres for eventuell smittesporing i ettertid. QR-kode er registrert på vår nettside og på infoskilt rundt banen.
  • Ved behov skal denne oversikten kunne fremvises kommunehelsetjenesten som har ansvar for oppfølging rundt covid-19-tilfeller og for å beslutte nødvendige tiltak 
  • Tydelig kommunikasjon i forkant av kamp med bortelaget om oppmøtetidspunkt, kamptidspunkt, antallet personer og rutiner for føring av lister. 
  • Hjemmelaget ved kampvert, er ansvarlig for at det lages tre særlige avmerkinger i tilknytning til banen, som tydelig viser, hvor trenere, innbyttere og potensielt publikum skal oppholde seg, se regler for baneinndeling 
  • Det er lov med publikum på kampene, men publikum skal forholde seg til en publikumsone som ikke er i konflikt med lagene som gjennomfører kampene og kunne overholde avstandsreglene.  
  • Det anbefales at antallet personer som deltar på en kamp holdes på et minimum ref. det totale antallet personer på anlegget samtidig.  
  • Hjemmelaget ved kampvert, er ansvarlig for å tilrettelegge for at avstandskrav og smittevern kan følges under hele kampen. 
  • Oppvarmning for innbyttere kan foregå i de oppmerkede innbyttersonene eller bak eget mål. Evt. på et oppmerket område. Innbytterne må ikke kunne oppfattes som en del av et annet lag. 
  • Garderober skal kun benyttes for tilgang toaletter og mulighet for håndvask.
  • Dersom det skal avvikles flere kamper etter hverandre på samme bane skal nye lag eller personer tilhørende disse ikke komme inn på banen, før tidligere lag har forlatt banen. 
  • Fair play hilsen gjennomføres uten håndtrykk. 

Bortelagets ansvar 

  • Oppvarmning for innbyttere kan foregå i de oppmerkede innbyttersonene eller bak eget mål. Evt. på et oppmerket område. Innbytterne må ikke kunne oppfattes som en del av et annet lag.  
  • Det anbefales at bortelaget reiser ferdig skiftet. 
  • Dersom det skal avvikles flere kamper etter hverandre på samme bane skal nye lag eller personer tilhørende disse ikke komme inn på banen, før tidligere lag har forlatt banen. 
  • Alle på banen skal registreres med navn, telefonnummer og tidspunkt. Som eksempel i kamprapporten i FIKS eller egne lister. Det anbefales, selv om ansvaret ligger hos hjemmelaget, at bortelaget har oversikt og kontroll på egne spillere, trenere, ledere og publikum. 
  • Tydelig kommunikasjon i forkant av kamp med hjemmelaget om oppmøtetidspunkt, kamptidspunkt, antallet personer og rutiner for føring av lister.  
  • Fair play hilsen gjennomføres uten håndtrykk. 

Dommerens ansvar 

  • Melde forfall til hjemmelaget ved sykdom, eller kretsen der kretsen er de som har satt opp dommer.
  • Oppfordre lagene til å unngå unødvendig nærkontakt ved stopp i spillet. 
  • Kontroller at nødvendige soner er oppmerket, se regler for baneinndeling. 
  • Bytter bør skje ved det respektive lags innbyttersone. 
  • Under kampen gjelder vanlige regler. 

KAMPVERTER

Det er krav om kampverter på alle kamper. Kampverter får sesongen 2021 flere/andre oppgaver enn tidligere: 

  • Føre navneliste m/kontaktinfo for publikum. Skal kunne fremlegges umiddelbart ved evt. smittesporing i ettertid. NB: Samtlige navn skal føres opp - ikke kun ett fra hver familie. Liste leveres i den hvite postkassen ved inngangen på klubbhuset etter kampen. Listen makuleres etter to uker.
  • Mal for liste finner du ved å klikke her. Det ligger også blanke lister i hjemmegarderoben.

Øvrige oppgaver for kampverter:

  • På en bane og i innbyttersonen kan det være maks 50 personer totalt. Dette er alle personer uansett funksjon
  • Det totale antall personer på fotballanlegget samtidig, skal ikke overstige 200 personer, dette gjelder spillere og publikum. Trenere, ledere, dommere og andre funksjonærer som står for gjennomføringen av kampen regnes ikke som en del av deltakerantallet.

FOR PUBLIKUM:

  • Pga. begrensning mht. antall personer til stede på anlegget samtidig (summen av spillere og publikum) oppfordrer vi dessverre også denne sesongen til færrest mulig publikum på kamper. Det er verdt å nevne at dette er stikk motsatt av hva vi vanligvis ønsker.
  • Krav om 1 meters avstand gjelder på hele anlegget og for hele ditt besøk. Unntak for de i samme husstand.
  • Publikum på kamper må oppholde seg på tribuner. Spilles kampen på en bane uten tribune skal publikum være på motsatt langside av trenere, ledere og innbyttere.
  • Alle besøkende må registreres for eventuell smittesporing i ettertid. Du finner QR-kode på vår nettside og på infoskilt rundt banen. Dette forenkler registreringen, men våre kampverter har også anledning i å føre deg opp på manuelle lister.

 

KlemetElisenberg 2014-11-19 10:55:30

Barnefotballen verdier og virkemidler

Ta en titt på denne filen.

Klemet Elisenberg 2014-11-19 10:59:10

Retningslinjer for barne og ungdomsfotball

KlemetElisenberg 2015-02-04 10:27:25

Gjennomføring av hjemmekamp

Her er malen for gjennomføring av hjemmekamp etter regler fra NFF

Klemet 2017-01-06 10:50:00

Mandat til sportslig utvalg

Mandatet til sportslig utvalg

Informasjonshefte barnefotballen

Prøvespilling andre klubber

«En spiller kan kun spille kamp for en klubb, og ved trening med andre klubber kreves det skriftlig bekreftelse fra moderklubben, det er samme regler i barnefotballen som i ungdoms/voksen-fotballen.» 

Det er viktig at vi følger disse reglene, da forsikringen til utøveren ikke er gyldig uten skriftlig bekreftelse. For behandling av en bekreftelse send mail til daglig leder Anja Kingdon: post@jardar.no

Vi vil veldig gjerne at de som vurderer andre klubber, tar kontakt med klubbens trener-/spillerutvikler for en samtale om hva vi kan tilby hos oss. Dette gjøres på mail til Bjørn Christian Lundsvoll: lundsvoll@jardarfotball.no eller telefon: 98618415 

Oppstart nye kull

Mal på hvordan man starter opp nytt kull hos Jardar Fotball - klikk her

Aktiviteter

19.06.2021
Registrering av besøkende hos IL Jardar på kunstgresset

00:00 - 23:55

Bjørnegård kunstgress

21.06.2021
Sommeraktivitetstilbud i uke 25 for barn født 2011-2008

09:00 - 14:00

Området ved klubbhuset med Combihallen og Bjørnegård kunstgress, Tannumskogen og Bærum Idrettspark

28.06.2021
Fotballskole uke 26

08:30 - 15:00

Bjørnegård kunstgress

02.08.2021
Jardars sommerakademi 2021

09:00 - 16:00

Bjørnegård kunstgress

09.08.2021
Fotballskole uke 32

08:30 - 15:00

Bjørnegård kunstgress

17.08.2021
Early Bear fotball 2021-2022

08:00 - 09:30

Bjørnegård kunstgress og Combihallen

Kalender

Juni
MTOTFLS
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234